ΞΕΚΙΝΑΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Ξεκινάει από αυτό το Σάββατο 27 Οκτωβρίου ο νέος κύκλος Συναυλιών Μουσικής Δωματίου που οργανώνει η ΔΚΕΠΠΑΚ υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δημήτρη Σβυντρίδη. Η πρώτη συναυλία ξεκινάει με τους quintetto contra Vento στις 8.30 το απόγευμα στο πρώην ΡΕΞ. .

Το quintetto contraVento με την ιδιαίτερη σύνθεση: Εύη Δελφινοπούλου (βιολί), Δημοσθένης Φωτιάδης (βιόλα),  Dmitry Gudimov (βιολοντσέλο),  Ευγένιος Πολίτης (κοντραμπάσο) και Χριστίνα Σιδηροπούλου (πιάνο), δημιουργήθηκε ενσωματώνοντας τις ποικίλες πολυετείς συνεργασίες, τη φιλία των μελών του και την αγάπη για τη συνεργατική μουσική. Με σκοπό να πραγματώσει ταξίδια στον χωροχρόνο της μουσικής δωματίου, διερευνά άγνωστες πτυχές της, εστιάζοντας σε  σπάνια έργα της ιδιαίτερης σύνθεσής του, διαθέτοντας την ευελιξία να μετασχηματίζεται, ανάλογα με το είδος των ερμηνευτικών του στόχων. Αποτελείται από καταξιωμένους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και διδάσκοντες του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με πολυδιάστατη καλλιτεχνική δραστηριότητα ως σολίστες, μέλη συνόλων μουσικής δωματίου και ορχηστρών σε Ελλάδα και εξωτερικό, βραβεία και διακρίσεις, και έντονη διδακτικό και ερευνητικό έργο. Στις μέχρι σήμερα εμφανίσεις του έχει παρουσιάσει έργα των Johann Nepomuk Hummel,  Franz Schubert, Louise Farrenc καθώς και Gioacchino Rossini.

Φτιαγμένα ..από την ύλη των ονείρων… είναι τα δύο άγνωστα αλλά έξοχα κουιντέτα. Το Κουιντέτο έργο 16 σε ντο ελάσσονα, του Γερμανού Hermann Goetz (1840-1876)  και το Κουιντέτο έργο 3 σε μι ελάσσονα του Αυστριακού Josef Labor (1842-1924). Στην ρομαντική τους υφή αντιπαρατίθενται, συναρμόζονται και μεταπλάθονται πλήθος μουσικο-ποιητικών ποιοτήτων και ψυχοσυναισθηματικών εκφράσεων. Ο  λυρισμός και η ενάργεια, η δεξιοτεχνία και η απλότητα, το δράμα και η κωμωδία, ο σαρωτικός δυναμισμός και οι συναρπαστικές μελωδίες, η θλίψη και η χαρά, το ξέσπασμα και η ευγενής πραότητα, η σοβαρότητα και το χιούμορ, η ζεστασιά, η τρυφερότητα, οι αιχμές και η σοβαρότητα, η αθωότητα, το διαβολικό, το φως και το σκοτάδι, η εσωστρέφεια και η εξωστρέφεια.

 Η Εύη Δελφινοπούλου  γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, τάξη Κ. Πατσαλίδη, και της Ανώτατης Μουσικής Ακαδημίας του Graz της Αυστρίας, τάξη Χρ. Πολυζωίδη. Διετέλεσε μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Graz, με την οποία εμφανίστηκε ως σολίστ, αποσπώντας ευμενέστατες κριτικές του Αυστριακού τύπου. Συμμετείχε ως κοντσερτίνο ορχηστρών σε συναυλίες στην Αυστρία (Βιέννη, Γκρατς) και σε πόλεις της Ισπανίας, Ιταλίας, Σλοβενίας και Κροατίας, με έργα κλασικού αλλά και σύγχρονου ρεπερτορίου.  Το 1993 έγινε μέλος της Διεθνούς Ορχήστρας Νέων G. Mahler υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του αρχιμουσικού Claudio Abado.  Από την επιστροφή της από την Αυστρία, έχει προσληφθεί ως καθηγήτρια βιολιού στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Συμμετέχει στην ορχήστρα μουσικής δωματίου Pro Musika.  Είναι μέλος του Τρίο Θεσσαλονίκης το οποίο έχει πραγματοποιήσει συναυλίες στη Θεσσαλονίκη και στην επαρχία. Έχει παίξει ως σολίστ με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Έχει πραγματοποιήσει ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Συμμετείχε επανειλημμένα στις εκδηλώσεις του Διεθνούς Φεστιβάλ των Δημητρίων. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

 Ο Δημοσθένης Φωτιάδης σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης βιόλα, ανώτερα θεωρητικά και διεύθυνση ορχήστρας και συνέχισε τις σπουδές του στη Hochschule für Musik, Münster. Αποφοίτησε με άριστα από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έλαβε Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών και σήμερα είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Α.Π.Θ. με ερευνητικό αντικείμενο τις μυοσκελετικές διαταραχές των μουσικών των συμφωνικών ορχηστρών.  Είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, ιδρυτικό μέλος του ANIMUS Quartet.  Έχει εμφανισθεί με επιτυχία σε ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό και έχει ηχογραφήσει για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Διετέλεσε επί σειρά ετών μέλος των επιτροπών κρίσης στους μαθητικούς καλλιτεχνικούς αγώνες του Υπουργείου Παιδείας. Έχει διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, τη Βαλκανική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, την Ορχήστρα Εγχόρδων ΝΟΜΟS, την Ορχήστρα Εγχόρδων Pro Musica, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Κ.Ω.Θ., καθώς και διάφορα μουσικά σύνολα σε πρώτες εκτελέσεις έργων νέων συνθετών. Διδάσκει βιόλα και μουσική δωματίου και αφιερώνει συστηματικά ένα μεγάλο μέρος της καλλιτεχνικής και εκπαιδευτικής του δραστηριότητας στους νέους μουσικούς. Υπήρξε πρωτοπόρος στη δημιουργία συνόλων νέων μουσικών και έχει στο ενεργητικό του επιτυχημένες εμφανίσεις, ως μαέστρος, με τις μαθητικές ορχήστρες του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, του Δημοτικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και του Ωδείου Βορείου Ελλάδας.

 Ο Dmitry Gudimov κατάγεται από την Μόσχα. Αρίστευσε στο Κρατικό Μουσικό Σχολείο A. Khachaturian και διακρίθηκε στο Ανώτερο Κρατικό Μουσικό Κολέγιο Gnessin, στην τάξη του Α. Benditski. Σπούδασε με υποτροφία του Δήμαρχου της Μόσχας στην Κρατική Μουσική Ακαδημία Gnessin, στην τάξη του Β. Scoblo, αποφοιτώντας με Ανώτατο Δίπλωμα το 1996. Παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια με τους V. Feygin, F. Louzanov και N. Gutman. Το 2011 ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο σολιστικό και επιστημονικό τμήμα της ίδιας ακαδημίας, στην τάξη του V. Tonha, υπό τον ερευνητή I. Schehovtsova (DA). Ερευνητικές μελέτες του έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια.   Η πλούσια μουσική του  δραστηριότητα περιλαμβάνει συμμετοχές σε διαγωνισμούς και φεστιβάλ με βραβεία και τιμητικές διακρίσεις (1981-1990). Έχει εμφανιστεί ως σολίστ και μέλος ορχηστρικών συνόλων και σχημάτων σε πολλές χώρες στην Ευρώπη, Ασία και Αφρική. Συναυλίες του έχουν ηχογραφηθεί από τη Ρωσική, Γερμανική, Βουλγαρική και την Ελληνική τηλεόραση και το Ραδιόφωνο. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή φεστιβάλ όπως Golden autumn (Μόσχα), Das Festival der Musik und der Farben (Ingolstadt) και Δημήτρια (Θεσσαλονίκη). Κατείχε τη θέση του κορυφαίου τσελίστα στην HelikonOpera (1990-1993) και στη Συμφωνική Ορχήστρα της Μόσχας (MSO, 1993-1996). Από το 1998 είναι Α΄κορυφαίος στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Δίδαξε στο Moscow State Regional College of Arts, στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, στην Κρατική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αιγύπτου και σε masterclasses στην Ελλάδα, Ρωσία, Βουλγαρία, Αλβανία και την Αίγυπτο. Από το 2016 είναι Διδάκτορας του Κρατικού Ινστιτούτου Μουσικολογίας της Μόσχας.

 O Eυγένιος Πολίτης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1958. Πήρε δίπλωμα κοντραμπάσου από την Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης, σπουδάζοντας με τον καθηγητή Heinrich Schneikart (1978-1985). Με την εκπόνηση της εργασίας Τα ελληνικά κονσέρτα για κοντραμπάσο, του απενεμήθη ο τίτλος “Magister der Künste” από το Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικής Τέχνης Βιέννης (2002) και ο τίτλος του Διδάκτορα του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου με την εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής  Τα ανέκδοτα έργα Ελλήνων συνθετών για κοντραμπάσο και πιάνο στην Ελλάδα του 20ου αιώνα (2013). Παρακολούθησε σεμινάρια με τους: Jorma Katrama (2001) και Duncan Mac Tier (1996). Δίδαξε στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης (1986-2003) και εμφανίστηκε ως σολίστ με ορχήστρες καθώς και με σύνολα μουσικής δωματίου. Το 1992 με το Μακεδονικό Συγκρότημα Μουσικής Δωματίου κέρδισε το Α΄ βραβείο στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου της Hellexpo-ΔΕΘ. Υπήρξε κορυφαίος κοντραμπασίστας και ιδρυτικό στέλεχος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης (1987-2003). Από το 2003 διδάσκει κοντραμπάσο και μουσική δωματίου στο  Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών, του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, του οποίου διατελεί Πρόεδρος.

 Η Χριστίνα Σιδηροπούλου γεννήθηκε στην Κομοτηνή. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου στη Μουσική Ερμηνεία – Μaster of Music του London College of Music του Πανεπιστημίου Τhames Valley με ειδικεύσεις Πιάνο, τάξεις Ι. Kennaway και R. Terroni, Μουσική Δωματίου, Συνοδεία, Ανάλυση, και Μουσική του 20ου αιώνα υπό τον P. Mead και διατριβή στην Ψυχολογία της Μουσικής Εκτέλεσης, Διπλώματος Licentiateship in Piano Performance του ΤVU, Διπλώματος Πιάνου, Άριστα- Βραβείο, τάξη Π. Δημητριάδη από το Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης, Ανώτερων Θεωρητικών και Πτυχιούχος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Συμμετείχε ενεργά σε σειρά σεμιναρίων ερμηνείας, μουσικής δωματίου, συνοδείας και διδασκαλίας πιάνου υπό τους M.Tirimo, R.Terroni, B.Morrison, J.F.Osorio, R.Markson, D.Ellman, Δ. Ευνουχίδου, Γ. Χατζηνίκο. Την καλλιτεχνική της δραστηριότητα συνθέτουν ρεσιτάλ, συναυλίες  μουσικής δωματίου, συμμετοχές σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως ντούο με τον Δ. Δελφινόπουλο έχουν παρουσιάσει υπό τους τίτλους Εθνο-τοπία και Εθνο-ιχνηλασίες ερανίσματα της ανίχνευσης του διεθνούς ρεπερτορίου έργων για βιόλα και πιάνο, στα οποία το παραδοσιακό παρελθόν εθνοτήτων συνυφαίνεται με το διαχρονικό παρόν. Έχει συναρμόσει τη διδασκαλία στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση των τριών βαθμίδων με την επιστημονική έρευνα με δημοσιεύσεις για την ερμηνεία, τη διδασκαλία και την ψυχολογία της μουσικής, καθώς και την μελέτη, παρουσίαση και προαγωγή της σύγχρονης ελληνικής μουσικής δημιουργίας, με πρώτες εκτελέσεις έργων Ελλήνων συνθέτων.  Στις δημοσιεύσεις της περιλαμβάνονται το έργο Moments σε Α΄εκτέλεση του Ι.Βαλέτ CD Contra-pedal, Contemporary Piano, Irida Classical,  Τα ανέκδοτα έργα των Ελλήνων συνθετών για κοντραμπάσο και πιάνο στην Ελλάδα του 20ου αιώνα, Δ. Δ. του Ε. Πολίτη, η Κριτική έκδοση του Γ. Σαχινίδης (1915-1990) Κονσέρτο για κοντραμπάσο και ορχήστρα, op.26 ,Edition Orpheus, καθώς και τα Ιστορικά και Ερμηνευτικά Στοιχεία για τις 32 Σονάτες για Πιάνο του L. v. Beethoven, των εκδόσεων Μ. Μ. Μ. Eίναι διδάσκουσα και Υ,Δ, του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.