Ερώτηση κατατέθηκε στην Βουλή πρωτοβουλία του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ και την συνυπογράφουν οι βουλευτές Δράμας Χαρά Κεφαλίδου και Σερρών Μιχάλης Τζελέπης για τα νέα διόδια που σχεδιάζονται από την κυβέρνηση να τοποθετηθούν επί της Εγνατίας Οδού

Κατατέθηκε σήμερα με πρωτοβουλία του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ, κοινή ερώτηση που την συνυπογράφουν οι βουλευτές Δράμας Χαρά Κεφαλίδου και Σερρών Μιχάλης Τζελέπης για τα νέα διόδια που σχεδιάζονται από την κυβέρνηση να τοπoθετηθούν επί της Εγνατίας Οδού. Η Ερώτηση  των βουλευτών της Δημ. Συμπαράταξης συμπυκνώνει όλο το διεκδικητικό πλαίσιο των φορέων της ΑΜ-Θ και καλείται ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών να απαντήσει στο βασικό ερώτημα “γιατί βάζει διόδια μετωπικά στην Εγνταία Οδό, που θα κοστίσουν 6 εκατομμύρια ευρώ, όταν με τον νόμο 4388/2016 προβλέπονται αναλογικά διόδια μέσα στο 2017″Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι σήμερα δεν απαντούν στους φορείς, δεν έρχονται στην Θράκη να συζητήσουν, δεν επιχειρηματολογούν καν έναντι των εύλογων ερωτημάτων που τίθενται, δεν τηρούν την κοινοβουλετική διαδικασία και κάνουν απλά ενημερώσεις στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για το συγκεκριμένο θέμα και για μια σειρά άλλων ζητημάτων. Έχουν κοινώς, μία “πρωτότυπη” όσο και “πρωτοποριακή” αντίληψη περί κοινωνικαού διάλογου! Αναλυτικά η ερώτηση αναφέρει: ” Σύσσωμοι οι φορείς, το Περιφερειακό Συμβούλιο και οι Δήμοι της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αντιδρούν στην εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού στο ύψος της Μέστης στο νομό Ροδόπης καθώς και στον σχεδιασμό άλλων μετωπικών και κάθετων διοδίων όπως στην περιοχή της Άσπρη Άμμου της Καβάλας και του Αρδανίου του Έβρου, καθώς ήδη λειτουργούν στην περιοχή οι Σταθμοί Διοδίων Ιάσμου και Μουσθένης. Η έναρξη εργασιών κατασκευής νέων Σταθμών στη Μέστη του νομού Ροδόπης, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή καθώς έρχεται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ ότι θα είχε προηγηθεί διάλογος και πλαίσιο συζήτησης με τους θεσμικούς εκπροσώπους της Αν. Μακεδονίας και Θράκης για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης. Παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις η εργολήπτρια εταιρεία ξεκίνησε ήδη την κατασκευή με σχετικές παρεμβάσεις στο σημείο αυτό. Η επιβολή νέων διοδίων θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την οικονομική – κοινωνική κατάσταση της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. η οποία απαιτεί ελαφρύνσεις και όχι επιβαρύνσεις. Με τα νέα διόδια βάλλεται ακόμη περισσότερο η επιχειρηματικότητα, η ιδιωτική πρωτοβουλία, οι επιχειρήσεις της περιοχής, οι  επαγγελματίες με τις οικογένειές τους αλλά και οι τουριστικές ροές.Η τυχόν λειτουργία νέων Σταθμών Διοδίων, θα επιφέρει  επιπλέον οικονομική επιβάρυνση στους πολίτες, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτική τη μετακίνηση τους εντός των ορίων της Περιφέρειας Α.Μ.Θ., ιδιαίτερα των οικονομικά αδυνάμων που αποτελούν δυστυχώς και την πλειοψηφία.Παράλληλα, τα προϊόντα που μεταφέρονται εντός και εκτός της Περιφέρειας Α.Μ.Θ θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος, το οποίο θα μετακυλήσει στους καταναλωτές, με συνέπεια τα προϊόντα αυτά να μην είναι  ανταγωνιστικά στην αγορά.Το δίκτυο των εθνικών και επαρχιακών οδών της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. θα επιβαρυνθεί σε μέγιστο και επικίνδυνο από άποψη ασφάλειας βαθμό, καθώς θα αποτελεί πρώτη επιλογή για τα φορτηγά, προερχόμενα κυρίως από το εξωτερικό, που επιδιώκουν την αποφυγή των διοδίων. Κατόπιν των ανωτέρω εκτεθέντων ερωτάσθε:

Α) Γιατί, εφόσον το 2017 είναι το έτος έναρξης εφαρμογής του συστήματος αναλογικών διοδίων, όπως προβλέπεται από το νόμο 4388/2016, εμμένετε στην ίδρυση και λειτουργία του καταφανώς άδικου μέτρου των μετωπικών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού;

Β) Γιατί θεωρείτε ως πρόσφορο μέσο την επιλογή επιβολής μετωπικών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού σε μία Περιφέρεια όπως είναι η ΑΜ-Θ, που διαθέτει συνολικά επτά (7) συνοριακές πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας μας προς τα Βαλκάνια και κατ’ επέκταση προς την Κεντρική Ευρώπη;

Γ) Γιατί, για παράδειγμα, δεν επιλέγετε την τοποθέτηση σταθμού διοδίων στο συνοριακό σταθμό του Τελωνείου στους Κήπων Έβρου, ως αντιστάθμισμα στην μη κατασκευή – λειτουργία άλλων διοδίων εντός της περιφέρειας, από όπου κατά το 2016 διήλθαν συνολικά 500.000 οχήματα από και προς την Ελλάδα;

Δ) Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα από την Εγνατία Οδό Α.Ε. των τμημάτων του κάθετου άξονα Μάνδρα- Ψαθάδες,  που έπρεπε να περαιωθεί εντός του έτους 2016, καθώς και του σημείου Αρδανίου – Μάνδρας στον Έβρο, όπου μέχρι σήμερα συνολικά 11 συμπολίτες μας έχασαν την ζωή τους σε έναν κάθετο άξονα –καρμανιόλα στον οποίο μάλιστα κατά προκλητικό και απαράδεκτο τρόπο  προγραμματίζεται η κατασκευή σταθμού διοδίων από 1ης Νοεμβρίου 2017;

Ζ) Δεσμεύεστε και με ποιο συγκεκριμένο τρόπο ως προς την αναγκαιότητα της σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία Οδό (άξονας Καβάλα- Δράμα – Σέρρες- Προμαχώνας Ε.61 και κλάδος  Αμφίπολης) με σαφές  χρονοδιάγραμμα  υλοποίησης;

ΣΤ) Πότε θα γίνει η αποκατάσταση της ασφαλούς βατότητας των «παράδρομων» της Εγνατίας Οδού, που είναι υποχρέωση της Εταιρείας; Θα υπάρξει, παράλληλα, ενίσχυση των κονδυλίων με  στόχο την συντήρηση των οδών του Εθνικού δικτύου της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και μέχρι ποιου ύψους συνολικής δαπάνης;