ΚΤΕΛ Υπεραστικών: Τα υπεραστικά δρομολόγια θα δημοπρατούνται αναφέρει το νέο σχέδιο νόμου

Σε σύγχρονες βάσεις επιδιώκει να θέσει τη λειτουργία των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το υπουργείο καταθέτει το φθινόπωρο προς διαβούλευση το νομοσχέδιο με τίτλο: «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών».

Με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, που θα συμπληρώσει το υφιστάμενο πλαίσιο του 2013, επιδιώκεται να ανοίξει ο δρόμος για τη μερική απελευθέρωση της αγοράς στο πλαίσιο των επιταγών της Κομισιόν.

Η ανάθεση των υπεραστικών γραμμών που εκτελούνται σήμερα από τα ΚΤΕΛ θα γίνεται με ανοιχτούς διαγωνισμούς ανά γεωγραφική περιοχή. Εκτιμάται ότι οι πρώτοι διαγωνισμοί θα μπορούν να προκηρυχθούν στις αρχές του 2023.

Ειδικότερα, αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι ο σχεδιασμός, η οργάνωση και λειτουργία δικτύων δημοσίων τακτικών υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών που συνδέουν τα αστικά κέντρα μεταξύ τους και εξασφαλίζουν την οδική μεταφορά επιβατών από οικισμούς προς τα αστικά ή διοικητικά κέντρα ή προς άλλες περιοχές ή προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον.

Επίσης οριοθετείται η ρύθμιση της χορήγησης αποκλειστικών δικαιωμάτων εκμετάλλευσης δημοσίων τακτικών υπεραστικών και αστικών γραμμών ή δικτύων, καθώς και η ρύθμιση αποζημιώσεων, που φτάνουν και τα 10.000 ευρώ, σε αντιστάθμιση για τη μη εκπλήρωση υποχρεώσεων παροχής δημοσίων οδικών τακτικών υπεραστικών και αστικών επιβατικών μεταφορών.

Προκειμένου να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό, όπως αναφέρεται στο άρθρο 17, θα πρέπει να διαθέτει:

– Τον προβλεπόμενο απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου.
– Τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης.
– Την απαιτούμενη στελέχωση, την εμπειρία στην εκτέλεση των υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών.
– Τα συστήματα τηλεματικής και ενιαίας πληροφόρησης και ενιαίας έκδοσης εισιτηρίων.

Τέλος, με το άρθρο 33 η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) που συστάθηκε και συγκροτήθηκε με το ν.4199/2013, αλλά ουδέποτε συγκροτήθηκε και λειτούργησε, καταργείται από την ημερομηνία έκδοσης της κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών. Οι 23 θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού μεταφέρονται στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και οι υπόλοιπες 10 θέσεις μεταφέρονται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 12 για την ίδρυση και λειτουργία σταθμών άφιξης και αναχώρησης υπεραστικών λεωφορείων απαιτείται άδεια της αρμόδιας Περιφέρειας, που χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 79/2004.

Σταθμοί και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης επιβατών αποτελούν και οι χώροι που διατηρούνται από τους συγκοινωνιακούς φορείς ή από εξουσιοδοτημένους πράκτορες αυτών σε διάφορα σημεία των πόλεων, του ιδίου ή άλλου νομού που εξυπηρετούν για τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού, όπως για την έκδοση εισιτηρίων, κρατήσεις θέσεων και διακίνηση ασυνόδευτων μικροδεμάτων.

Πηγή: naftemporiki.gr

 

Ακολουθήστε τον Δίαυλο 92,4 στο Google News