Τρέχουν οι εξελίξεις για το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας – Αποκτούν ισχυρό γεωπολιτικό ενδιαφέρον

Οι εξελίξεις, με ισχυρό γεωπολιτικό ενδιαφέρον, τρέχουν στα παράλια της Περιφέρειας ΑΜΘ. Η αντίστροφη μέτρηση για την πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης έχει ξεκινήσει και την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, αναμένεται να κατατεθούν στο ΤΑΙΠΕΔ οι φάκελοι με τις προσφορές που κρίθηκε ότι πληρούν τους όρους του διαγωνισμού, κατά τον πιο συμφέροντα τρόπο για το ελληνικό δημόσιο.

Πριν λίγες μέρες κρίθηκε η τύχη του λιμανιού Φίλιππος II της Καβάλας, στρατηγικής σημασίας και αυτό, που μέσω διαγωνισμού καταλήγει στο επενδυτικό σχήμα Black Sumitt – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – στους Αμερικανούς δηλαδή.

Ο Τζέφρι Πάϊατ όταν είχε ερωτηθεί, πέρυσι, για το εάν οι ΗΠΑ ενδιαφέρονται εκτός από την Αλεξανδρούπολη και για το λιμάνι της Καβάλας, είχε απαντήσει πως όταν μπαίνεις σε ένα κατάστημα με παπούτσια δεν αγοράζεις μόνο το δεξιό ή το αριστερό. Μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθεί.

Οι Αμερικανοί πήραν το ένα και σύντομα θα φανεί αν θα πάρουν και το άλλο. Κάποιες πληροφορίες, ως προς την Αλεξανδρούπολη, έλεγαν ότι έως την Πέμπτη οι φάκελοι από τέσσερις ίσως και να γίνουν τρεις, ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο έστω και έμμεσης ρωσικής οσμής.      

Ο γεωστρατηγικός ρόλος του συγκεκριμένου λιμανιού, ειδικά τώρα με φόντο τις εξελίξεις στην Ουκρανία έχει ανεβάσει, όχι μόνο στο εσωτερικό αλλά και εκτός, στα ύψη το γενικότερο ενδιαφέρον. Οι συνεχείς διελεύσεις στρατιωτικών ΝΑΤΟϊκων φορτίων και ανθρώπινου δυναμικού, προς και από την πυρίκαυστη ζώνη της Ουκρανίας, σε συνδυασμό με τις έντονες αντιδράσεις του Ερντογάν, που δεν θέλει αμερικανική παρουσία στα σύνορα του Εβρου και επιτήρηση από τις ΗΠΑ των στενών των Δαρδανελίων και του Βορείου Αιγαίου, μεταδίδουν την εικόνα του υψίστης σημασίας στρατιωτικού κόμβου για την Αλεξανδρούπολη.

Δεν είναι μόνο ή κυρίως αυτό. Ακόμα πιο σημαντικός αναμένεται ότι θα είναι ο ρόλος του λιμανιού της στις διεθνείς μεταφορές δεδομένης της ρευστότητας στη Μαύρη Θάλασσα και τα στενά του Βοσπόρου. Οι σχεδιασμοί το διασυνδέουν δια των συνδυασμένων μεταφορών (πλοίο, σιδηρόδρομος, αυτοκινητόδρομος) με τα λιμάνια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στη Μαύρη Θάλασσα και τον Δούναβη, και τις χώρες της Βαλτικής.

Καθόλου άσχετο δεν θεωρείται το γεγονός ότι από τις αρχές της εβδομάδας βρέθηκαν στην Αλεξανδρούπολη και εκδήλωσαν τον ενδιαφέρον τους για την επόμενη μέρα του λιμανιού της οι πρέσβεις οικονομικά πανίσχυρων χωρών και οικονομιών, όπως της Ινδίας, Γερμανίας και Ολλανδίας.  

Διαβάστε επίσης:  Η ανάπτυξη των Βιομηχανικών Περιοχών της ΠΑΜΘ στο επίκεντρο της συνάντησης του Περιφερειάρχη με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ.

  Σταύρος Τζίμας, kathimerini.gr   

 

Ακολουθήστε τον Δίαυλο 92,4 στο Google News